Forum www.poprostulos.tk Strona Główna www.poprostulos.tk
Oficjalne forum gry "Po prostu Łoś". Oficjalna strona gry: http://baroslaw.republika.pl/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja lista ulepszeń
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poprostulos.tk Strona Główna -> Opinie o grze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mytser
Łoś



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:51, 15 Cze 2008    Temat postu: Moja lista ulepszeń

oto moja lista ulepszeń do łosia:
- na początek może przydałyby się narzędzia do edytora podobne jak w paincie, zwłaszcza szybkie wypełnianie - najbardziej mnie właśnie denerwuje to, że nowe plansze tworzą się puste i gdy chcę ją całą wypełnić trawą to muszę trzymać cały czas lewy przycisk myszy i mozolnie ruszać mychą żeby w końcu cała plansza była wypełniona, a tak gdyby chociaż było to wypełnianie byłoby już nieco lepiej
- przydałoby się info na temat współrzędnych kursora (oczywiście w edytorze) tzn. na jakim polu znajduje się teraz kursor myszy, np. X: 10, Y: 5 albo coś takiego...
- jakieś ulepszenie pt. 'łatwe przemieszczanie poziomów' (to też do edytora Wink), a dokładniej opisując chciałbym np. żeby plansza 020 była planszą 019 i odwrotnie. i jak to zrobić za pomocą edytora? mi się nie chce za bardzo zmieniać nazw dla plików bo to by za długo trwało...

jak coś nie rozumiecie albo ja coś pokręciłem to piszcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harry127
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:15, 15 Cze 2008    Temat postu: Mój komentarz.

Szybkie wypełnianie: ja też uważam, że to by się przydało. Jak Baru (twórca gry) przyjdzie na forum, może odpowie, czy to wprowadzi.

Współrzędne: a po co ci to?

Przemieszczanie poziomów: popieram. Chodzi Ci o to, że jak zmienisz nr. 20 na nr. 19, to automatycznie nr. 19 będzie nr. 20? Mam dla Ciebie rozwiązanie tymczasowe (nie sprawdzałem, jeśli się pomyliłem, to pisz): jeśli chcesz zmienić nr. 20 na 19 i odwrotnie (a masz plansze na razie tylko do nr. 20), zmień 20 na 21, potem 19 na 20, a 21 na 19. Acha, przy tym rozwiązaniu 21 nie zostanie puste, będzie tam ta sama plansza, co na początku 20. Trochę z tym gimnastyki, dlatego dobrze, że to zaproponowałeś. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mytser
Łoś



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:50, 15 Cze 2008    Temat postu:

Szybkie wypełnianie - cieszę się że popierasz ten pomysł. Rozumiem że Baru na pewno przyjdzie na forum...

Współrzędne - po co mi współrzędne: dam przykład. buduje nową planszę o rozmiarze 49x49 i chcę dokładnie w środku umieścić łosia albo metę. I teraz tutaj tracę niestety czas na liczenie kiedy będzie środek i jeszcze istnieje szansa że popełnię błąd w liczeniu więc mam nadzieję że mimo wszystko ta opcja będzie w przyszłości w edytorze...

Przemieszczanie - tak, właśnie chodziło mi o to automatyczne przemieszczanie które napisałeś powyżej. co do tego tymczasowego rozwiązania to go znam, ale dzięki za to że opisałeś go bo przyda się na przyszłość innym użytkownikom...

Aha, i jeszcze coś. Nie wiem czemu ktoś tak wymyślił, że można zbudować kilka łosi na jednej planszy skoro i tak podczas testu poziomu pojawia się tylko jeden, dlatego mam rozwiązanie: gdy ktoś chce zbudować łosia w innym miejscu (oczywiście zakładamy że on już jest zbudowany), to po prostu tamten znika i łoś pojawia sie na nowym miejscu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harry127
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:04, 15 Cze 2008    Temat postu:

No, teraz wiem, po co ci te współrzędne. Razz Co do tych łosi: nikt tak nie wymyślił, błąd w grze. Gra sprawdza przed uruchomieniem testu tylko, czy łoś jest na planszy, nie sprawdza ile ich jest. A w części testu gra wyświetla jednego łosia. A co do wprowadzenia pomysłów w życie, Baru powinien wejść na forum w ciągu 3 dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baru
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:32, 15 Cze 2008    Temat postu:

Witam Losiofanow !

Szybkie wypełnianie mozesz załatwić tak:
Rysujesz pasek np. trawki zaznaczasz go z przytrzymanym klawiszem SHIFT i kopiujesz przec CTRL+C. Następnie wklejasz go w kolejnych miejscach przez CTRL+V.
Co nie zmienia faktu, że wypełnienie by się przydało, ale to z kolei każe dodać funkcje UNDO... robi się z tego duży edytor. Myślałem już tym, żeby zrobić Edytor plansz w systemie okienkowym (nie pełnoekranowym), który zawierałby jednocześnie coś na kształt menadżera plansz, gdzie można by było bez problemów nadawać planszom nazwy, ustawiać ich kolejność itd, testować. Umieszczenie współrzędnych kursora nie byłoby problemem.
Wszystko ładnie pięknie, ale jak wszędzie podkreślam, brak mi czasu...
Łoś powstał już parę lat temu i przez ten czas moja sytuacja życiowa się zmieniła, dwójka dzieci, praca Smile

To że łosiów można kilka na planszy umieścić to jest niedopatrzenie. Jest jeszcze kilka BUG'ow i niedoróbek w grze - jedne latwo poprawic inne trudniej. Jak się uzbiera na forum parę uwag to może się wezmę i te prostsze rzeczy poprawię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mytser
Łoś



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:59, 15 Cze 2008    Temat postu:

ja zdecydowanie polecam edytor okienkowy. mniej pamięci zżera i w ogóle prosty w obsłudze...

Znalazłem jeszcze coś. Nie wiem czy to coś z moim kompem nie tak czy to błąd w grze ale w nazwie zestawów nie widać polskich ogonków (np. zamiast: Dla początkujących widzę: Dla pocz tkuj cych)...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mytser dnia Pon 10:33, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harry127
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:41, 16 Cze 2008    Temat postu:

Popieram edytor okienkowy, ale ma być on osobną aplikacją, tzn. nie można go uruchomić z poziomu gry. A, i edytor ma wykrywać grę, jeśli wykryje, wyłącza. Testy poziomów też w okienkach, ale z możliwością włączenia trybu pełnoekranowego.
A co do polskich ogonków, to faktycznie ich nie widać, ale zamiast "Dla początkujących" widać "Dla poczatkujacych", a nie "Dla pocz tkuj cych.
EDIT: Pomyłka. Jeśli w pliku *.zpl są ogonki, to w grze faktycznie zamiast nich widać spację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harry127 dnia Pon 17:25, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dammoni
Aktywny Łoś



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:39, 26 Cze 2008    Temat postu:

Mi brakuje opcji *edycja czasu* w bombach...[wiadomo o co chodzi Wink ]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harry127
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:07, 07 Lip 2008    Temat postu:

Ja nie wiem, po co Ci to. Przecież bomby i tak spadają, a zawsze zdążysz uciec...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dammoni
Aktywny Łoś



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:14, 10 Lip 2008    Temat postu:

...
Tu nie chodzi o to czy zdąże czy nie...
Tylko o to, że znacznie rozszerzyło by to możliwości tworzenia zwariowanych plansz Razz
BTW:Świetnie by było gdyby weszła nowa przeszkoda -> coś czego nie można otworzyć,ale można zniszczyć bombą i przez to *coś* przecieka woda Smile ]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Czw 20:17, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baru
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:49, 11 Lip 2008    Temat postu:

Ja mysle ze ustawianie czasu bomby jest juz pewnym przekombinowaniem. Obecnie mozesz ustalac czas wybuchu bomby puszczajac ja 'z glowki' - jest to jednoczesnie pewien element umiejetnosci w grze, co zwieksza grywalnosc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kefir
Łoś



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:42, 21 Lip 2008    Temat postu:

też nie jestem za kombinowaniem z czasem bomby. Łoś jest fajny bo jest prosty, jeżeli zacznie się kombinować za dużo to zrobi się z tego krwawa jatka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dammoni
Aktywny Łoś



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:47, 21 Lip 2008    Temat postu:

Ciekawi mnie jak zrobić w planszy coś takiego, co jest wykorzystane w zestawie "Radosna twórczość siedmiolatka"
["Wybuchowe cegły/murki"]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Nie 10:23, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baru
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:40, 22 Lip 2008    Temat postu:

Opcja wybuchowego murka jest 'ukryta' w edytorze. Ukrylem ja bo bylo ryzyko tworzenia nieprawidlowych plansz (moze nieslusznie). Jak wiadomo murek taki dziala jak 'secret' - nie widac, ze cos jest za nim bo plasza sie nie przesuwa, dopiero po jego wysadzeniu i wejsciu do dziury. Dlatego w edytorze poza takim murkiem nalezy zdefiniowac 'bariere' pionowa lub pozioma. Moge skompilowac wersje z mozliwoscia wstawiania murka i gdzies ja wrzucic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dammoni
Aktywny Łoś



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:26, 31 Lip 2008    Temat postu:

Fajnie by było Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poprostulos.tk Strona Główna -> Opinie o grze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin