Forum www.poprostulos.tk Strona Główna www.poprostulos.tk
Oficjalne forum gry "Po prostu Łoś". Oficjalna strona gry: http://baroslaw.republika.pl/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wyciągnać plansze z zestawu plansz?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poprostulos.tk Strona Główna -> Opinie o grze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dammoni
Aktywny Łoś



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:10, 17 Maj 2018    Temat postu: Jak wyciągnać plansze z zestawu plansz?

Witam wszystkich łośmaniaków.


Wie ktoś jak wyciągnąć plansze z zestawu plansz?

Teoretycznie plansza zaczyna się od
konkretnego znaczka
i kończy na odstępie po nazwie przed dwoma znakami odzielającymi
kolejne plansze -



Jednak mimo tego edytor się wykrzacza, gdy próbuję wczytać planszę skopiowaną w ten sposób.

Ktoś wie jak temu zaradzić?

Ja spróbuję zrobić to jeszcze raz notepadem+


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Czw 13:21, 17 Maj 2018, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Freja
Łoś



Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 14:15, 17 Maj 2018    Temat postu:

Może jakimś edytorem binarnym, ew. wtyczką Hex-editor do Notepad+

Otwarłam zestaw w Notepad+ i nie widzę tam nigdzie znaku: ¶.

Zrobię sobie później jakiś eksperymentalny minimalistyczny zestaw zobaczę, jak się sprawy mają i złożę raport. Ale to gdzieś w tygodniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Freja
Łoś



Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 21:05, 17 Maj 2018    Temat postu:

Wykonałam wstępną analizę, i wychodzi, że ręczne wydobycie planszy z zestawu jest raczej trudne i mocno upierdliwe, ale opiszę, czego się dowiedziałam.

Na potrzeby testów stworzyłam trzy pseudoplansze:

* plansza_000.pln
Kod:
txt: abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz
hex: 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A 1A

* plansza_001.pln
Kod:
txt: ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
hex: 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A

* plansza_002.pln
Kod:
txt: 1234567890
hex: 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30


Oczywiście to nie są poprawne pliki plansz, ale chodziło tylko o przeanalizowanie jak pakowarka łączy plansze w zestawy.


Otrzymałam z tego zestaw o postaci:

txt:
Kod:
SP<       plansza_002.pln    plansza_000.pln ,   plansza_001.pln     1234567890   abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz   ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

hex:
Kod:
53 50 3C 00 00 00 00 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 32 2E 70 6C 6E 00 0E 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 30 2E 70 6C 6E 00 2C 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 31 2E 70 6C 6E 00 0A 00 00 00 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30 1A 00 00 00 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A 1A 00 00 00 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A



-------------------------------
I teraz o co tu biega:

najpierw jest jakiś ciąg, którego jeszcze nie kumam. Może jest identyczny dla wszystkich zestawów, a może zawiera informację o ich liczbie albo jakieś sumy kontrolne.
Kod:
txt: SP< 
hex: 53 50 3c 00 00 


Dalej jest nagłówek z listą plansz

Kod:
     plansza_002.pln
 ?   plansza_000.pln
 ,   plansza_001.pln

00 00 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 32 2E 70 6C 6E
00 0E 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 30 2E 70 6C 6E
00 2C 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 31 2E 70 6C 6E

W pierwszych pięciu bajtach jest adres początku planszy w sekcji z ciałami plansz, a dalej idzie nazwa pliku planszy.
Przy czym adres jest liczony nie względem początku całego pliku tylko względem początku sekcji z właściwą treścią plansz (wklejam ją poniżej).

Później jest:
Kod:
00

oddzielające nagłówek zestawu od treści plansz zestawu i idzie właściwa zawartość plansz:
Kod:
    1234567890
   abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz
   ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

0A 00 00 00 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30
1A 00 00 00 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A
1A 00 00 00 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A

każdą wklejoną planszę poprzedzają cztery bajdy informujące o jej długości.

Ogólnie rzez biorąc - no teoretycznie da się to ręcznie wydobyć, ale w praktyce bez jakiegoś gotowego narzędzia raczej d... blada.

Może coś takiego później napiszę, ale to na pewno nie dziś i nie jutro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Freja dnia Czw 21:22, 17 Maj 2018, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikulus
Łoś



Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Imperium Lechitów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:37, 21 Lut 2019    Temat postu:

Udało mi się ten problem rozwiązać. (W 20 minut Cool )

1. Instalujemy program HxD: [link widoczny dla zalogowanych]

2. Otwieramy za pomocą niego zestaw.

3. Kopiujemy od początku kodowania planszy z pominieciem hexów "38 04 00 00" czyli symboli "8 . . ." aż do hexu "38" tj. symbol 8 (bez tego symbolu.)
[Plansza w kodowaniu decymalnym o klasycznych rozmiarach zajmuje 1080 bajtów]

4. Wklejamy skopiowany tekst do nowego pustego pliku w HxD

5. Zapisujemy plik i zmieniamy ręcznie format ma .pln

6. Wrzucamy plik do folderu z planszami.

Tutaj obraz jak to ma wyglądać:


Nie jest to ani trudne, ani upierdliwe.

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikulus dnia Czw 14:45, 21 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Freja
Łoś



Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 18:13, 22 Lut 2019    Temat postu:

Brawo! Smile

Teraz jeszcze gdyby komuś się chciało machnąć narzędzie do automatyzowania eksportu plansz z paczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikulus
Łoś



Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Imperium Lechitów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:19, 23 Lut 2019    Temat postu:

A to już nie na moje umiejętności. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikulus
Łoś



Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Imperium Lechitów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:53, 26 Kwi 2020    Temat postu:

Jednak napisałem ten program do wyciągania map z zestawów. Nie działa jedynie rozpakowywanie drugich przygód łosia, ponieważ autor w tej paczce umieścił w jednym z poziomów blokadę przesuwania kamery, co specyficznie zmienia kod pliku z zestawem.

Konwerter zestawu na plansze będzie w moim modzie do łosia, gdy go skończę i opublikuję. Jak ktoś chce dostać program przedpremierowo zapraszam na pv. Tutaj albo na discordzie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikulus
Łoś



Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Imperium Lechitów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:01, 22 Wrz 2022    Temat postu:

Minęło sporo czasu od kiedy temat ten był poruszany. Przychodzę z nowymi informacjami.

Pod linkiem [link widoczny dla zalogowanych] znajduje się moja biblioteka "Łacel" (Łoś assets conversions external library) napisana w języku python3.
Umożliwia ona konwersję wszystkich plików gry (poza muzyką i dźwiękami) do powszednich formatów *.bmp, *.png, *.json oraz *.txt (i vice versa).

Jeżeli komuś dalej zależy na wypakowaniu jakiegoś zestawu to po instalacji i zaimportowaniu ww. biblioteki wystarczy wywołać jedną funkcję która rozpakuje dowolny plik *.zpl do wybranego folderu. Szczegółowe informacje w języku angielskim znajdują się w pliku README.md dołączonym do biblioteki.

Link dla niezalogowanych: https://github.com/Mikulus6/lacel

Jeżeli czytasz ten post w dalekiej przyszłości i biblioteka nie jest już dostępna na Githubie to możesz spróbować się ze mną skontaktowac przez maila mikulus6@gmail.com, być może ją jeszcze gdzieś mam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikulus dnia Czw 21:12, 22 Wrz 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poprostulos.tk Strona Główna -> Opinie o grze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin